Obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných
strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Best
Shot, s.r.o., zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I,
oddiel: Sa, vložka číslo: 79796/B, so sídlom Rubinsteinova 12 , IČO: 46
570 632 (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej
predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
Best Shot, s. r. o. , so sídlom Rubinsteinova 12, Bratislava, IČO: 46
570 632 DIČ: 46
570 632 IČ DPH: SK2023504230
Prevádzka: Rubinsteinova 12, Bratislava
Telefón: +421 903 256 407
Email: vino@bestshot.sk
Bankové spojenie: SK12 7500 0000 0040 2196 5635
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07
Bratislava 27
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor tel.
č.: 02/ 58272 172, 02/58272 104 fax č.: 02/ 58272 170 http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti...
1.1 Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia
kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že
predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú
podmienky odchylne od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými
podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi
úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.)
1.2. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných a reklamačných podmienok
rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu
poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný
alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich
dohody.
1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci zahŕňa aj daň z pridanej
hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a
nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie
platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na
akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje
predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred
zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
1.5. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných
právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje
právo voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.
2. Spôsob uzatvárania
kúpnej zmluvy
2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme
vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho, ktorým
zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod
vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok,
uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).
2.2. Následne po odoslaní objednávky dostane kupujúci na svoju e-mailovú adresu
automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému
predávajúceho (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú
adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie
ohľadom jeho objednávky.
2.3. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená
objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.4. Potvrdenie objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru,
ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo
iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o
mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe
a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre
kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v
obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
2.5. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej
alebo písomnej podobe kupujúcemu.
2.6. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom
informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách,
týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných
podmienok tak, že: a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v
rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho, b) o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho, c) o telefónnom čísle
predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s
predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má
informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v
čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, d) o adrese
predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby,
podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho, e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z
pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru
alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako
aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo,
ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich
bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho, f) o platobných podmienkach, dodacích
podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo
poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania
reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho, g) o informácii o práve
kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri
uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných
a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho, h) o poskytnutí formuláru na odstúpenie
od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol samotný
formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho i) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od
kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu
podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku"), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie
tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty
informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, j) o
povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie
podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak
kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný
súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku
informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, k) o
okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy
informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, l) o
poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust. §
622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v čl. 8 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho, m) o existencii a podrobnostiach záruky
poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje
ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje,
ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných
kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc
poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, n) o
existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal
dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať
ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho, o) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu
určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri
ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach
vypovedania zmluvy informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré
sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, p)
o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy,
ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto
obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho, q) o povinnosti kupujúceho
zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť
predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z
kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho, r) o funkčnosti vrátane použiteľných
technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to
vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, o
kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých
predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho
a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, t) o možnosti a
podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému
alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém
využívať informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, u) o
úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony
popísal v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, v) o tom, že kúpna
zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná
po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho, w) o tom, že jazykom ponúkaným na
uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho.
2.7. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných
poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6. písm. e) týchto obchodných a reklamačných
podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6. písm. i) týchto
obchodných a reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné
náklady alebo poplatky uhradiť.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný: a) dodať na základe objednávky potvrdenej
akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť
ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu, b)
zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR, c) bezodkladne
po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť
kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad
prostredníctvom e- mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v
bode 2.6. vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy. d) odovzdať
kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe
všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady
predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný
list, dodací list, daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný
predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo
určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu
cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť
pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od
kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V
prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už
uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o
odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním
určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci v
primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi
od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v
prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je
povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa
doručenia odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je
povinnosť zaplatiť cenu.
4.2. Kupujúci je povinný: a) prevziať objednaný a dodaný tovar, b) zaplatiť
predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane
nákladov na doručenie tovaru.
4.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste
dohodnutom zmluvnými stranami.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s
termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke
elektronického obchodu.
5.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci
je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa
uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v
lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej
dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej
primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
5.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred
uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.4. Zobrazenie tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Hmotnosť, rozmery a
ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných
písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho sú udávané výrobcom a môžu sa odlišovať od skutočnosti o
± 1% z uvedenej hodnoty.
5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim alebo
jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve
alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“).
Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim
alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej
zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový
rozsah“).
5.6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v Časovom
rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar
prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie
tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní
tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť
predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý
okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie
dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou
splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a
doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou
kupujúcim.
5.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho
na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho
písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom
uplynutí Časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za
vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie
tovaru na Miesto.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal
ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia
existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu
vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca
predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu
môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť
doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto obchodných a
reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo
určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou,
všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša
predávajúci. 5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim
v lehote uvedenej v bode 5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej
zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny
v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom
na bankový účet kupujúceho určený kupujúcim.
6. Kúpna cena
6.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a
kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna
cena"). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia
ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase
odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú
správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje
za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci
výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu
kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na
doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí
tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet
predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke
predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v
lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu
dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny
za tovar v splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru
kupujúcemu.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva
škody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej
kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď
kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od
predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak
neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom
a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka,
reklamácie)
8.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného
odkladu odstrániť.
8.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak
sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
8.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za
bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa
tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru
alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú
kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre
opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne
užívať.
8.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z
ceny tovaru.
8.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. §
622 Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných
podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka
(bod 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil
tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred
odoslaním objednávky.
8.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a
kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby.
Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný
servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich poskytne
predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok
predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci
bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a
spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť,
a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z
. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon")
v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a
reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky
prečítať ich.
8.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
8.10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vadu tovaru
týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca,
dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u
predávajúceho.
8.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v
prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí
tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle
kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo
forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci
odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku
predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie
pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a
rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv
vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má
právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v
záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
8.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu
začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky: a)
doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, b) doručenie
reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe, c) doručenie
prístupových kódov, hesiel a pod. k reklamovanému tovaru predávajúcemu, ak sú
tieto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie;
8.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť
predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia
podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a c) týchto reklamačných a obchodných
podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky
reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim.
Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť
predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná
obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia
osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí
vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia
Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom
doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu.
8.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu
alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady
tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu
8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho
zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných
a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
8.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. §
622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný
bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe
rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623
Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť
spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v
zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ
právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
8.16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od
uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na
základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou,
notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej
len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie
tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
8.17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia
kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je
povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar
na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej
osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia
tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša
predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným
posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa
znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie
tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova
uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.18. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých
bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s
prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel
vedieť.
8.19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný
tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
8.20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru: a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú
kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil
zástupcovi predávajúcemu v súlade s bodom 5.8. týchto reklamačných a obchodných
podmienok, b) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti
predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru, c) ak je vadou
tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim, d) ak vada tovaru
vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou,
vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
8.21. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie
jedným z nasledujúcich spôsobov: a) odovzdaním opraveného tovaru, b) výmenou
tovaru, c) vrátením kúpnej ceny tovaru, d) vyplatením primeranej zľavy z ceny
tovaru, e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia, f)
odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o
vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo
kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude
predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného
konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp.
prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
8.23. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre
konkrétne prípady stanovená záručná doba iná. Zasielané produkty športovej
výživy, potraviny v darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu
minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade
kratšej exspiračnej doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky, alebo
e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
8.24. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať
tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.25. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude
uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú
na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru
za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
8.26. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných
podmienok nasledujúcim spôsobom: a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady,
alebo b) predávajúci vadný tovar vymení.
8.27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu
8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, aký spôsobom má byť
reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
8.28. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát
opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád,
ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci
vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom: a)
výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických
parametrov, alebo b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za
iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
8.29. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát
opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád,
ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady a kupujúci
bezodkladne neurčí podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok,
aký spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou
tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.
8.30. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o
uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu
8.14. týchto reklamačných a obchodných podmienok.
8.31. Pre účely reklamácie sa za opätovné vyskytnutie sa odstrániteľnej vady po
oprave považuje situácia, keď sa po prvej oprave veci rovnaká vada vyskytne
ešte najmenej dvakrát.
8.32. Pre účely reklamácie za za väčší počet odstrániteľných vád považuje
situácia, keď sa na veci súčasne vyskytnú aspoň tri rôzne odstrániteľné vady.
8.33. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako
využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa
bodu 8.1. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu
na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu
(nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.34. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne
neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2
písm. a) Zákona.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je
povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu
trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou
je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla
vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.
9.3. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b)
zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) predávajúci
ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné
údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie
osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných
vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na
plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných
strán.
9.4. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky
vyjadriť svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona, aby predávajúci
spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie
a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania
informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a
spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa
zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných
tovaroch.
9.5. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať
a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
9.6. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné
údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach.
9.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ bude
získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené týchto obchodných a
reklamačných podmienkach osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a
využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a
že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
9.8. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa bodu 9.5 týchto reklamačných a
obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných
údajov kupujúceho. Predávajúci o splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne
likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov
môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1
mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
9.9. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka
pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným,
zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil: a) svoje identifikačné údaje,
ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok, b)
identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí
kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii, c) účel
spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi
predávajúcim a kupujúcim, d) že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v
rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu
a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno,
adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci
právnickou osobou, e) že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť,
9.10. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými
mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným
právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas
dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia
zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
9.11. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať
a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané, b) účel
spracúvania osobných údajov, c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o
spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v
rozsahu: i) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol
vymenovaný, ii) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak
predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ, d) vo
všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho
osobné údaje na spracúvanie, e) vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho
osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, f) doplňujúce informácie,
ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov
potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v
rozsahu najmä i) poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované
osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu
kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak
kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného
právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská
republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ,
ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia
poskytnúť osobné údaje, ii) informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá
alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté, iii) okruh príjemcov, ak
sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené, iv) formu
zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené, v) tretie krajiny, ak sa
predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných
údajov, g) opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných
údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, h) likvidáciu jeho osobných údajov, ak
bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady
obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie, i) likvidáciu jeho
osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ
alebo iného platného právneho predpisu SR.
9.12. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho
namietať voči: a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že
sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať
ich likvidáciu, b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d)
na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo c) poskytovaniu osobných
údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu.
9.13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho
namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm.
a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením
dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov,
ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných
údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka
kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých
spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď,
ako to okolnosti dovolia.
9.14. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie
odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa
rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný
dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného
spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o
preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy
spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to
tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba;
o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v
lehote podľa ods. 9.18. týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto právo
iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia
na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných
vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie,
ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy
prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
9.15. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva,
že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona;
žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne
najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.
9.16. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú,
môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný
zástupca.
9.17. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl.
týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám
kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od
prijatia žiadosti alebo požiadavky.
9.18. Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 28 ods. 2 ZnOOÚ predávajúci bezodkladne
písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov.
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej
zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca,
dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu
alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia
povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej
moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho
spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej
týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke,
predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a
zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre
kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak
kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto
reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu
už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od
oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v
súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí
služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom
nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. §
3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a
odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“
obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti
tovaru.
10.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo
ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného
tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú
oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva
tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu, c) na základe zmluvy tovar dodáva
opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
10.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru
aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
10.6. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom
nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe
zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu
č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy
sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané
predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných
a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári
odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum
objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už
prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
10.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá
doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od
kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti
so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust.
§ 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k
úplnému poskytnutiu služby.
10.9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14
dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla
prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim
na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne
osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto
bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak
bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
10.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane
kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a
nepoužívaný.
10.11. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa
doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby,
ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane
nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto
obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo
kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci
navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej
osoby.
10.12. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe
poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci
súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods.
1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v
dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá
za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o
práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým
spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim
nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto
súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
10.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar,
ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť
predávajúcemu: a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. §
457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške b) náklady, ktoré vznikli
predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu
kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis tovaru. Kupujúci je povinný v
zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných podmienok predávajúcemu uhradiť
predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a
hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
10.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú: − predaj tovaru
zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na
mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, − predaj tovaru
uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní
porušený, − predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak
spotrebiteľ tento obal rozbalil, − poskytovanie elektronického obsahu inak ako
na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa
a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto
súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy. − predaj tovaru, ktorý bol v čase
po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný,
zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného
stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených
nákladov.
10.17. Ustanovenia čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne
neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2
písm. a) Zákona.
11. Záverečné
ustanovenia
11.1. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej
zmena musí mať písomnú formu.
11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná
vo forme e-mailových správ.
11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa
vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004
Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o
štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších
predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.4. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu
uzavretím kúpnej zmluvy.
11.5. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka
potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil,
prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
1. Právo na odstúpenie
od kúpnej zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní odo dňa keď Vy alebo Vami určená
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar. Pri uplatnení práva na
odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od
tejto kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom
alebo e-mailom) na adrese Best Shot, s. r. o., Rubinsteinova 12, 811 02
Bratislava, mailom na vino@bestshot.sk.
Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o
uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na
odstúpenie od kúpnej zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste
uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane
nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak
ste si zvolili iný druh doručenia, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je
najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame ani na náklady za doplnkové
služby, ak boli predmetom zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu. Platby
Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní
odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej
zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri
Vašej platbe, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez
účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Platba za zakúpený tovar Vám
bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po
predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane
skôr. Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na adresu sídla spoločnosti bez
zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia
práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar
odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie
tovaru znášate Vy. Upozorňujeme Vás, že v prípade odstúpenia od kúpnej
zmluvy zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania
s ním v čase od jeho doručenia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký
je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.